Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Dyskryminacja

Po wsparcie do Rzeczniczki akademickiej (ombudsmana) może zgłosić się każdy członek społeczności akademickiej Uniwersytetu Warszawskiego: student, doktorant, pracownik naukowy bądź administracyjny. Ombudsman UW w swoich działaniach kieruje się zasadami poufności, bezstronności i neutralności.

Do Rzeczniczki akademickiej można się zwrócić w sytuacji, gdy:

  • uważasz, że zostałeś potraktowany niesprawiedliwie lub doświadczyłeś nieprawidłowości proceduralnych;
  • jesteś w konflikcie, który wpływa na twoje funkcjonowanie na uczelni;
  • potrzebujesz mediatora lub facylitatora;
  • potrzebujesz pomocy i opinii osoby z zewnątrz lub kogoś, kto w sposób poufny wysłucha twoich problemów związanych z funkcjonowaniem na uczelni i doradzi dalszy sposób postępowania.

Zgłoszenia są przez Rzeczniczkę akademicką przyjmowane według poniższej procedury:

  • wstępne zapoznanie się ze sprawą;
  • przekazanie osobie zgłaszającej sprawę informacji nt. kompetencji, procedury i zasad działania ombudsmana;
  • zebranie szczegółowych informacji nt. sprawy, w szczególności okoliczności faktycznych oraz oczekiwań osoby zgłaszającej;
  • ustalenie toku dalszego działania;
  • formalne przyjęcie zgłoszenia oraz ewentualnie podjęcie działań w sprawie.

Jeżeli zgłaszany problem leży poza kompetencjami ombudsmana, wskaże on właściwą instytucję bądź osobę powołaną do zajmowania się tego rodzaju sprawami.