Dyskryminacja
Po wsparcie do Rzeczniczki akademickiej (ombudsmana) może zgłosić się każdy członek społeczności akademickiej Uniwersytetu Warszawskiego: student, doktorant, pracownik naukowy bądź administracyjny. Ombudsman UW w swoich działaniach kieruje się zasadami poufności, bezstronności i neutralności.
Do Rzeczniczki akademickiej można się zwrócić w sytuacji, gdy:
- uważasz, że zostałeś potraktowany niesprawiedliwie lub doświadczyłeś nieprawidłowości proceduralnych;
- jesteś w konflikcie, który wpływa na twoje funkcjonowanie na uczelni;
- potrzebujesz mediatora lub facylitatora;
- potrzebujesz pomocy i opinii osoby z zewnątrz lub kogoś, kto w sposób poufny wysłucha twoich problemów związanych z funkcjonowaniem na uczelni i doradzi dalszy sposób postępowania.
Zgłoszenia są przez Rzeczniczkę akademicką przyjmowane według poniższej procedury:
- wstępne zapoznanie się ze sprawą;
- przekazanie osobie zgłaszającej sprawę informacji nt. kompetencji, procedury i zasad działania ombudsmana;
- zebranie szczegółowych informacji nt. sprawy, w szczególności okoliczności faktycznych oraz oczekiwań osoby zgłaszającej;
- ustalenie toku dalszego działania;
- formalne przyjęcie zgłoszenia oraz ewentualnie podjęcie działań w sprawie.
Jeżeli zgłaszany problem leży poza kompetencjami ombudsmana, wskaże on właściwą instytucję bądź osobę powołaną do zajmowania się tego rodzaju sprawami.